Asennusohjeet
Lataa turbo-asennusopas
On tärkeää suorittaa moottorin huolellinen viantarkistus, jolla varmistetaan, että onko vika turboahtimessa.
Viallisen polttoaineen ruiskutusjärjestelmän
On tärkeää suorittaa moottorin huolellinen viantarkistus, jolla varmistetaan, että onko vika turboahtimessa.
Viallisen polttoaineen ruiskutusjärjestelmän, ECU- tai sähköongelmien, rajoitetun tai estetyn ilmansuodatuksen, vioittuneen pakojärjestelmän tai voiteluongelman seurauksena voi olla tehottomuus, korkea käyttöääni, liiallinen savu tai öljyn kulutus. Tarkista kampikammion paine mahdollisuuksien mukaan valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Normaalia suurempi painelukema voi johtaa turbon öljyvuotoon tulo- ja pakojärjestelmiin.

Jos moottorin vianmäärityksessä ei löydy ilmeistä syytä, suorita laaja vianmääritysanalyysi.
Tärkeimpiä analyysin kohteita ovat vieraat esineet, voitelun puute, öljyn saastuminen
Jos moottorin vianmäärityksessä ei löydy ilmeistä syytä, suorita laaja vianmääritysanalyysi.
Tärkeimpiä analyysin kohteita ovat vieraat esineet, voitelun puute, öljyn saastuminen, turbon ylinopeus ja liian korkea lämpötila. Nämä ovat tärkeitä, sillä turbon vauriot ovat usein ennemmin oire jostain taustalla olevasta ongelmasta kuin itse syy.
Seuraa näitä vaiheita tarkasti. Lue aina korjaamokäsikirja tai ohjekirja, joka liittyy moottoriin tai ajoneuvoon.

Tarkista, että osan numero sopii moottoriin.
Väärän turbon asentaminen moottoriin voi vahingoittaa turboa ja/tai moottoria, jolloin takuu raukeaa.
Tarkista, että osan numero sopii moottoriin.
Väärän turbon asentaminen moottoriin voi vahingoittaa turboa ja/tai moottoria, jolloin takuu raukeaa. Jos et ole varma, tarkista asia Garrett by Honeywellin viralliselta toimittajalta.

On tärkeää, että pidät koko asennusprosessin ajan huolta siitä, että mihinkään turbon osaan ei pääse likaa tai roskia.
On tärkeää, että pidät koko asennusprosessin ajan huolta siitä, että mihinkään turbon osaan ei pääse likaa tai roskia.
Lika tai roskat turbossa voivat aiheuttaa suuria vaurioita erittäin suuren nopeuden vuoksi (jopa 300 000rpm).

Varmista, että käytät oikeita tiivisteitä.
Esimerkiksi kaikkien tiivisteiden keskimmäinen reikä on sovitettava täydellisesti turbo- laipan keskireiän kanssa.
Varmista, että käytät oikeita tiivisteitä.
Esimerkiksi kaikkien tiivisteiden keskimmäinen reikä on sovitettava täydellisesti turbo- laipan keskireiän kanssa. Joissakin turboissa on kierteinen liitin ilman tiivistettä. Jotkut turbot käyttävät "banjo-sovitusta", jossa on "banjo-pultti"; näissä tapauksissa käytä uusia tiivisteitä/aluslevyjä.

On suositeltavaa, että käytät uusia ilma-, öljy- ja polttoainesuodattimia ja puhdasta moottoriöljyä moottorin tai ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
On suositeltavaa, että käytät uusia ilma-, öljy- ja polttoainesuodattimia ja puhdasta moottoriöljyä moottorin tai ajoneuvon valmistajan suositusten mukaisesti.
Kun asennat uuden öljynsuodattimen, täytä se puhtaalla, tuoreella moottoriöljyllä jos mahdollista. Jos mahdollista, täytä myös öljypumpun painelanka suodattimeen. Tämä on erityisen tärkeää suurten ajokilometrien moottoreissa, joissa öljypainejohto voi tyhjentyä öljynvaihdon aikana!

Varmista ennen turbon asennusta, että kaikki turboihin liitettävät ilmaletkut ovat täysin puhtaita ja ettei niissä ole merkkejä vaurioista.
Varmista ennen turbon asennusta, että kaikki turboihin liitettävät ilmaletkut ovat täysin puhtaita ja ettei niissä ole merkkejä vaurioista.

Ilmansuodattimen ja sen kotelon tulee olla täysin puhdas ja roskaton.
Ilmansuodattimen ja sen kotelon tulee olla täysin puhdas ja roskaton.

Puhdista moottorin tuuletusjärjestelmä (positiivinen kampikammion tuuletusjärjestelmä) ja varmista, että se toimii oikein.
Kaikki tukkeumat tai toimintahäiriöt voivat aiheuttaa korkean
Puhdista moottorin tuuletusjärjestelmä (positiivinen kampikammion tuuletusjärjestelmä) ja varmista, että se toimii oikein.
Kaikki tukkeumat tai toimintahäiriöt voivat aiheuttaa korkean kampikammion paineen ja aiheuttaa öljyvuotoja turbon tulo- ja pakojärjestelmiin.

Poista vanhat tiivistemateriaalit pakosarjasta ja pakoputkesta.
Poista vanhat tiivistemateriaalit pakosarjasta ja pakoputkesta.
Laipan pintojen on oltava puhtaita ja vahingoimattomia. Poista muovi- tai vaahtomuovitulpat turbosta.

Aseta turbo pakoputkeen tai moottorilohkoon oikean uuden tiivisteen tai O-renkaan avulla ja kytke sitten pakoputki uudelleen.
Aseta turbo pakoputkeen tai moottorilohkoon oikean uuden tiivisteen tai O-renkaan avulla ja kytke sitten pakoputki uudelleen.
Kiristä kaikki mutterit ja pultit.

Asenna seuraavaksi öljyn poistoputki turboahtimeen.
Asenna seuraavaksi öljyn poistoputki turboahtimeen.

Kaada uusi moottoriöljy turboahtimen öljyaukkoon.
Kaada uusi moottoriöljy turboahtimen öljyaukkoon.

Asenna seuraavaksi uusi öljyn syöttöjohto.
Asenna seuraavaksi uusi öljyn syöttöjohto.

Asenna tulo- ja ulostuloletkut turboahtimen kompressorikoteloon.
Varmista, että liitännät ovat ilmatiiviitä ja että letkunkiristimet on kiristetty oikein.
Asenna tulo- ja ulostuloletkut turboahtimen kompressorikoteloon.
Make sure that the connections are airtight and hose clamps are correctly tightened.

Kampea moottoria 10 - 15 sekunnin ajan käynnistämättä moottoria.
Jos mahdollista, sulje polttoaineen virtaus/sytytys tai käytä ahtimen testitilaa tämän sallimiseksi.
Kampea moottoria 10 - 15 sekunnin ajan käynnistämättä moottoria.
Jos mahdollista, sulje polttoaineen virtaus/sytytys tai käytä ahtimen testitilaa tämän sallimiseksi. Se helpottaa öljyn syöttöä turboahtimeen täyttämällä öljynpainejohdot, öljynsuodattimen ja turbon öljyllä ennen käyttöönottoa.

Käynnistä moottori ja anna sen käydä tyhjäkäynnillä 3–4 minuuttia öljyn, kaasun ja ilman vuotojen tarkistamiseksi.
Käynnistä moottori ja anna sen käydä tyhjäkäynnillä 3–4 minuuttia öljyn, kaasun ja ilman vuotojen tarkistamiseksi.
Jos havaitset vuotoja moottorin käynnistyessä, korjaa ongelma välittömästi.

Sammuta moottori ja tarkista moottorin öljytaso uudelleen.
Öljymäärän tulee olla mittatikun vähimmäis- ja
Sammuta moottori ja tarkista moottorin öljytaso uudelleen.
Öljymäärän tulee olla mittatikun vähimmäis- ja enimmäismerkin välissä - on tärkeää varmistaa, että öljytaso ei ylitä pistettä, jossa turboöljyn tyhjennysputki kytkeytyy moottoriin, sillä se voi johtaa öljyn vuotamiseen turbosta tuloputkeen ja pakojärjestelmiin.